MIJN 4 VERKOOPFUNNEL-GEHEIMEN

Veel mensen worden onrustig als ze aan verkoopfunnels denken.
Je weet dat je ze nodig hebt, maar ze zijn overweldigend en verwarrend.

En eigenlijk wil je liever niets met verkoopfunnels te maken hebben.

Ik aarzelde JAREN om een ​​verkoopfunnel te maken omdat ik dacht dat ze te ingewikkeld en te veel werk zouden zijn. Toen ik uiteindelijk had besloten toch een funnel te bouwen, huurde ik twee experts in. Ik noemde ze achteraf de F***ing Funnelchicks omdat ze er ook geen verstand van hadden.

Anyway, duizenden euro’s verder had ik nog geen verkoopfunnel.

Nadat ik er toch weer mee aan de slag ging, lukte het me met hulp van mijn eigen team om de  eerste verkoopfunnel in elkaar te zetten. En toen realiseerde ik me hoeveel geld het me elke dag had gekost om geen verkoopfunnel te hebben.

De afgelopen vier jaar heb ik met verschillende funnelstrategieën geëxperimenteerd. Ik ontdekte daarbij een paar dingen die ik NOOIT had geweten als ik mijn eigen funnels niet had getest en aangepast.  

En het lijkt alsof niemand het over deze dingen heeft!

Hier mijn 4 verkoopfunnel-geheimen die andere coaches je niet vertellen:

1. Je hoeft niet te beginnen met een weggever.

Geloof het of niet, je hoeft niet iets gratis weg te geven om een ​​e-mailadres te krijgen. In sommige gevallen kan het zelfs averecht werken, omdat je uiteindelijk veel mensen op je e-maillijst krijgt die gewoon op zoek zijn naar GRATIS en niet van plan zijn ooit iets van je te kopen.

Er is een tijd en een plaats voor dit soort funnels.
Toch nog een funnel proberen? Maak een BETAALDE opt-in.

Een betaalde opt-in is gewoon een supervoordelige aanbieding die mensen willen ontvangen. Idealiter onder de €30. Deze mensen hebben nu net iets bij je gekocht en dat betekent dat ze nu ook eerder iets anders van jou zullen kopen.

2. Minder content = meer conversies

Veel coaches en funnelstrategen zullen je vertellen dat je veel e-mails moet sturen, tonnen content moet verzenden en dat dit tot meer conversies zal leiden.

Ik heb gemerkt dat dit niet nodig is.

Overweldig mensen niet. Geef waardevolle content, maar kom snel ter zake. Mensen zijn druk. Geef ze wat je wilt geven en verkoop dan wat je wilt verkopen.
Dit hoeft geen weken te duren. KOM ER SNELLER MEE.

3. Verkopen in ELKE e-mail is een slimme strategie

Een ander ding dat coaches en funnelstrategen je vertellen, is dat je eerst veel waarde moet geven en DAARNA pas mag verkopen.

Nogmaals, ik heb ontdekt dat dit niet nodig is.

Ik heb vele jaren geleden geleerd dat het idee van geven, geven, geven en DAARNA verkopen, logisch is in theorie, maar het hoeft gewoon niet zo te gaan.

Geef in plaats daarvan ALTIJD geweldige waarde.
Geef, verkoop. Geef, verkoop. Geef, verkoop.

Wanneer je je funnel maakt, VERKOOP dan meteen. Zolang het ding waarvoor ze zojuist hebben gekozen zeer waardevol is, zullen ze het volgende willen. Dus verkoop het aan hen terwijl ze het willen. Wacht niet!

4. FB-advertenties zijn niet nodig.

Hoewel ik zeker geloof dat adverteren buitengewoon nuttig kan zijn bij het aantrekken van nieuwe mensen, zijn Facebook-advertenties niet absoluut noodzakelijk.

Ik zou eerder adviseren ze in eerste instantie te vermijden.

Focus op organische marketing. Blijf jouw verkoopfunnel op sociale media promoten, door en via mond-tot-mondreclame en deelacties.

Zodra je een punt hebt bereikt waarop je het gevoel hebt dat je omzet op een plateau zit, DAN pas zou ik gaan experimenteren met Facebook-advertenties.

Verkoopfunnels zijn een geweldige manier om consistent verkopen te genereren en een van de beste dingen die je kunt doen om jouw bedrijf op te schalen.

Nog 3 tips met betrekking tot verkoopfunnels:

1. Maak je funnels niet te ingewikkeld, dat is nergens voor nodig.
2. Sta open voor unieke strategieën.
3. Wees bereid om te experimenteren met je eigen funnels

Je zult het prima doen.

Vraagje: Wil je meer verkopen op social media?

Doe mee met mijn nieuwe programma, Door Het Dak Op Social Media.

Dit is wat je krijgt:

✔️ 30 dagelijkse socialmedia-trainingen over content, verkoop en/of zichtbaarheid.

✔️ 30 dagen zichtbaarheidsacties voor sociale media die je vertellen hoe je de voorgestelde oefeningen en taken in je dagelijkse trainingen kunt implementeren. DIT IS WAAR JE HET GELD MEE VERDIENT. Doe het werk, krijg de resultaten!

Is dit wat je wilt?

–> Verhoog het aantal IDEALE volgers op sociale media
–> Verhoog de betrokkenheid die je krijgt op jouw socialmedia-profielen
–> Verhoog de hoeveelheid content die je in korte tijd kunt maken
–> Verhoog de hoeveelheid geld die je verdient in jouw bedrijf

Sluit je dan vandaag nog aan bij ’Door Het Dak Op Social Media’ en meld je aan.

Je krijgt niet alleen trainingen & een stappenplan om je inkomen op sociale media te laten groeien, maar je krijgt ook deze 2 GRATIS bonussen:

✔️✔️ BONUS #1: 30 dagen aan contentideeën – elke dag een nieuwe contentsuggestie zodat je nooit meer zonder contentideeën komt te zitten!

✔️✔️ BONUS #2: Dagelijkse Content Checklist – weet altijd precies wat je in jouw content moet opnemen om ervoor te zorgen dat deze wordt omgezet in KLANTEN en VERKOOP.

Bekijk hier wat je investering is.

Nadat je ‘Door Het Dak Op Social Media’ hebt doorlopen, ben je niet alleen beter zichtbaar op sociale media, maar heb je waarschijnlijk ook de interesse gewekt van influencers, podcasters en traditionele media die je willen zien of interviewen.

Nadat je ‘Door Het Dak Op Social Media’ hebt doorlopen, heb je niet alleen meer ideale goed betalende klanten aangetrokken, maar ook meer volgers, e-mailadressen en VEEL meer geld verdiend.

Klik HIER om hiermee aan de slag te gaan.

Klaar om van ‘onzichtbaar’ naar ‘door het dak’ te gaan op sociale media?
Het is tijd om op te schalen. Met behulp van sociale media groeit je bedrijf, je zichtbaarheid en het geld op jouw bankrekening.

Let’s Go !

Doe mee met: Door het Dak Op Social Media

© 2022 Francien van den Boomen – Alle rechten voorbehouden.
Mentor voor mindset, marketing en manifestatie. Oprichter van de MBA – Manifesteer Business Academie). Ontwikkelaar van het KlantenMagneet Systeem™, het bewezen stapsgewijze programma om meer ideale goed betalende klanten aan te trekken, meer omzet te manifesteren en meer tijd te hebben om van dit alles te genieten.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *