HOE JE GOED WORDT IN VERKOPEN (ZELFS ALS JE HET VERVELEND VINDT)

Als ik met mijn klanten over verkopen begin te praten, stoppen veel van hen het gesprek en proberen ze van onderwerp te veranderen.

Hoe meer ik over verkopen praat, hoe ongemakkelijker het voor hen lijkt te worden.

Dan blijkt dat ze verkopen gewoon vervelend vinden.

Toen ik een van mijn klanten vroeg waarom ze een hekel had aan verkopen, zei ze dit:

“Het voelt gewoon vervelend en verkoperig, alsof ik een autoverkoper ben die iemand iets probeert aan te smeren dat ver boven haar budget ligt.”

Soortgelijke reacties had ik al vaker gehoord.
Veel mensen (met name vrouwen) hebben het gevoel dat verkopen vervelend of moeilijk is (of beide).

Heb jij ook dat gevoel bij verkopen?

Omdat verkopen een CRUCIAAL onderdeel is van jouw succes als ondernemer met een groeiende omzet, ga ik drie manieren van verkopen met je delen. Ik leer je hoe verkopen een onderdeel van jouw bedrijf kan zijn dat in plaats van vervelend en moeilijk, plezierig en makkelijk kan zijn.

Manier #1: Kies met wijsheid je ideale klanten.

Niet alle klanten zijn ideale klanten. Je wilt er zeker van zijn dat de mensen die je aantrekt en die van je kopen, mensen zijn met wie je echt wilt werken en die jij kunt helpen.
Als je alleen maar verkoopt om geld te verdienen, kom je niet ver. Maar als je verkopen ziet als HELPEN, zal het makkelijk worden potentiële klanten om te zetten in goed betalende ideale klanten.

Manier #2: Onthoud waarom je verkoopt.

Beschouw verkopen niet als geld afpakken van mensen of als het aannemen van geld van iemand anders. Zie het als iemand anders helpen en ervoor betaald krijgen.

Verkopen = helpen

Zolang je eerlijk bent tegen jezelf en je potentiële klant, en hen alleen iets verkoopt dat ze willen hebben en hen kan helpen, hoeft die transactie niet vervelend te voelen.

Je wordt betaald om een ​​ander te helpen.
En dat is meer dan 100% oké.

Manier #3: Delen, niet verkopen.

Deel jouw eigen ervaringen, jouw uitdagingen, jouw oplossing en tenslotte jouw visie.
Jouw ideale klanten zullen waarschijnlijk vergelijkbare ervaringen en uitdagingen hebben en dat is ook een goed moment om jouw oplossing en jouw visie te delen.

Het belangrijkste is dat je deze informatie alleen aanbiedt aan degenen waarvan je ECHT gelooft dat ze kunnen profiteren van wat je verkoopt. Zo niet, beveel dan iemand anders aan die ze  kan helpen.

Als verkopen iets is dat weerstand bij je oproept, is het tijd voor een shift in je mindset. Doe je dat niet… dan is de kans groot dat je op korte termijn failliet gaat of een baan moet gaan zoeken.

Geen enkele ondernemer kan succesvol zijn en overvloedig geld verdienen zonder grip te hebben op (goed) verkopen.

Onthoud dat verkopen gelijk staat aan iemand helpen en dat als je iemand helpt, ze je graag voor die hulp betalen.

Accepteer het en weet dat je het waard bent.

Laatst zei iemand nog tegen mij: “Ik vind het zo apart hoe jij verkoopt”.
Ja, de manier waarop ik verkoop is baanbrekend.
Ik doe het niet zoals iedereen.

Het was altijd al belangrijk voor mij om dingen op mijn manier te doen.
Vaak doe ik dingen anders dan anderen.

Soms breek ik de regels omdat verkopen op mijn manier beter voelt.

Niet alleen voor mij, maar ook voor anderen voelt dat beter.

Deze baanbrekende aanpak heeft geleid tot meerdere tonnen.
Naar vrijheid, op mijn voorwaarden.

Elke dag.
Verkopen manifesteren.

“Zo gek! Ik kom je net tegen op Facebook en heb direct gekocht”

Het is niet logisch, maar het werkt.
De verkoop stopt niet.

De manier waarop ik verkopen manifesteer is niet logisch, maar een manier die mensen intrigeert.

Er zijn dingen die ik nog niet eerder heb gedeeld.

De gamechangers en strategieën waarmee ik TONNEN heb gemanifesteerd.

Ik denk dat het tijd is voor het Gamechangers Groei Programma.

© 2022 Francien van den Boomen – Alle rechten voorbehouden.
Mentor voor mindset, marketing en manifestatie. Oprichter van de MBA – Manifesteer Business Academie). Ontwikkelaar van het KlantenMagneet Systeem™, het bewezen stapsgewijze programma om meer ideale goed betalende klanten aan te trekken, meer omzet te manifesteren en meer tijd te hebben om van dit alles te genieten.

Categorie ,

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *