HET ONDERWAARDEREN VAN JE AANBOD KOST JE KLANTEN EN GELD

Tijdens mijn intakegesprekken met nieuwe klanten vraag ik bijna altijd: “Wat houd je tegen of wat vertraagt ​​je groei?” en “Wat is je verlangen met betrekking tot het aantrekken van ideale goed betalende klanten?”

“Wat wil je graag manifesteren?”

Ik heb in de loop der jaren met honderden en honderden klanten gewerkt en ik heb het allemaal gezien. Afgezien van “geen kennis van marketing”, lijkt één ding keer op keer naar voren te komen, en het gebeurde deze week opnieuw, met een gloednieuwe klant.

De cliënt antwoordde: “Soms vraagt ​​het ‘stemmetje’ in mij: Wie zit er eigenlijk op mijn programma te wachten? Het is zo basis wat ik aanbied. Mensen weten al hoe dit werkt!’”

Deze twijfel heb ik al zo vaak gehoord maar in de meeste gevallen is dit ABSOLUUT niet juist.

En ik moet bekennen dat ik in het verleden het ook voor lief nam wat ik al weet en elke dag leer.

Ja, ik had ook twijfels aan mijn waarde in de markt.

Toen ik jaren geleden met mijn eerste bedrijf -een kookschool- startte, vroeg ik me soms af waarom mensen mij zouden betalen. Waarom zouden zij betalen om meer te leren over (h)eerlijke volwaardige voeding, hapjes en menu’s. Voor mij was het een no-brainer hoe je lekkerste tapas hapjes maakte, sushi rolletjes draaide en exclusieve diners op tafel zette.

Maar voor iemand die nooit geleerd het -hoe, wat, wanneer en waarom- rondom lekkere, gezonde voeding bereiden, was het cruciaal dat ik het in detail uitlegde zodat ze vervolgens zelf dat prachtige, krachtige gloednieuwe voedsel op tafel konden zetten.

Ik had ook twijfels over de waarde van mijn teambuilding kooklessen die ik eens per maand aan teams van 15 tot 20 mensen in mijn keuken en woonkamer gaf. Terwijl team 1 in de keuken met de voorbereidingen bezig was team 2 zich aan het voorbereiden op om na 45 minuten de puntjes op de i te zetten.

En ik kon niet anders dan denken: “Zijn deze recepten en deze teambuilding ECHT waardevol voor hen?” (Ik was opgeleid als voedingsdeskundige en had een internationale coaching & leaderships opleiding afgerond, dus voor mij ging het als vanzelf). Maar ze bleven komen, vragen stellen en vrienden doorverwijzen. En nog kon ik twijfelen.

Zelfs in de beginjaren van mijn business coaching praktijk, vroeg ik me soms af wat mijn waarde was.

Klanten vroegen naar mijn klantenmagneet geheimen om meer geld te verdienen met slimme sprankelende 5D marketingtechnieken en nog slimmere systemen. Voor mij was het appeltje-eitje als en tweede natuur. Ik nam dit weten als vanzelfsprekend aan omdat ik het al zo lang deed en wist dat het werkte.

Ik dacht dat iedereen het ook wist en dat het gewoon gezond boerenverstand was.

Integendeel! Wat voor ons algemene kennis is, is een geheim voor iemand anders. Omdat we de hele dag, jarenlang, in onze informatie ‘baden’, beginnen we wat we weten als vanzelfsprekend te beschouwen. We vergeten dat wat wij weten eigenlijk een niet-weten en groot geheim voor vele anderen is.

Een geheim waarvoor ze alles zouden doen om het te ontdekken. Het wordt het antwoord op hun meest urgente probleem. Het wordt de oplossing waar anderen om hebben gebeden. En dat is wanneer ze ons bellen.

Als je je in deze situatie bevindt, overschat je waarschijnlijk wat iedereen weet. Hoe normaal en gangbaar voor JOU datgene is wat je teacht en hoe langer je doet wat je doet, hoe meer je de neiging hebt om te onderschatten wat jij weet.

Ik heb ontdekt (en het is een beetje ironisch) dat hoe meer we onze klanten dingen in EENVOUDIGE bewoordingen leren, hoe gelukkiger ze zijn. Gevolg is hoe meer verwijzingen we krijgen, hoe meer we verdienen. Het zijn niet de gecompliceerde teachings waar mensen naar op zoek zijn. Het zijn de praktische en eenvoudige oplossingen.

Weet je wat zo zonde is als het gaat over onderwaarderen van wat je weet?

Dat je daardoor mogelijk te weinig vraagt voor wat je aanbiedt. Dit is eigenlijk een van de belangrijkste redenen waarom de meeste mensen niet genoeg klanten hebben. Omdat ze geen waarde zien in wat ze aanbieden.

Veel ondernemers vragen niet genoeg en daarom is er een lage perceptie van waarde vanuit het oogpunt van de potentiële klant. Ze gaan dan ergens anders heen voor dezelfde exacte informatie. Dit is een gevalletje van de “selffulfilling prophecy”!

Sommige ondernemers gaan zelfs zo ver dat ze hun prijzen verlagen vanwege hun gebrek aan zelfvertrouwen en hun lage perceptie van waarde van wat ze aanbieden. Wees heel strategisch als je korting geeft en word je bewust dat korting geven het beeld van een gedevalueerd product of dienst kan oproepen en dat… is voor klanten NIET aantrekkelijk.

Wanneer kwamen jouw klanten naar je toe?

Wanneer wilde ze informatie die als vanzelfsprekend was voor jou?  Soms wisten ze misschien wel wat jij weet, maar hadden ze niet de discipline, verantwoordelijkheid, middelen of structuur om het alleen te doen.

Veel van mijn klanten WETEN hoe ze klanten kunnen aantrekken, ze zijn al enigszins succesvol, maar ze hebben niet de discipline of verantwoordelijkheid om het consequent en consistent alleen te doen. Dus we doen het samen.

Dit is eigenlijk mijn favoriete scenario, omdat deze klanten erg gedreven zijn en omdat we niet helemaal opnieuw beginnen in het leerproces, gaan we op warpsnelheid.

Zie jezelf als hun probleemoplosser. Vraag dienovereenkomstige prijzen en wees heel voorzichtig met korting geven. Doe het niet omdat je zelfvertrouwen laag is en doe het alleen vanuit strategisch oogpunt.

Als je niet zeker weet hoeveel je moet vragen of hoe je je waarde op de markt moet positioneren, dan is het tijd om actie te ondernemen en te investeren in een stapsgewijs marketingsysteem dat voor jou gemakkelijk en authentiek aanvoelt.

Mijn KlantenMagneet Systeem™ vermijdt alle onnodige dingen.

Het geeft je in plaats daarvan de belangrijkste dingen die je moet doen om te groeien en eenvoudige, solide systemen op te zetten, zodat je consequent nieuwe ideale goed betalende klanten aantrekt.

Het gaat allemaal stap voor stap, geen grote mengelmoes van dingen. Dus je doet stap één van het systeem, en als je daarmee klaar bent, ga je verder met stap twee, enzovoort. Zo makkelijk. Alle tools, scripts, sjablonen en voorbeelden worden je op een presenteerblaadje aangereikt.

Start vandaag al met het aantrekken van ideale goed betalende klanten en download mijn gratis e-book SNELSTART GEHEIMEN voor 3 Nieuwe Klanten In 30 Dagen als een buitengewoon tool om meer geld te verdienen met ideale goed betalende klanten.

In dit onthullende e-book geef ik mijn allerbeste, meest eenvoudig te implementeren tools prijs. Tools die ik persoonlijk elke dag gebruik om te manifesteren wat ik wil in mijn bedrijf. Jij kunt dit dus ook gaan doen.

GRATIS E-BOOK SNELSTART GEHEIMEN

© 2021 Francien van den Boomen – Alle rechten voorbehouden.

Mentor voor mindset, marketing en manifestatie. Oprichter van de Manifesteer Business Academie (MBA) en Spirituele Ondernemersschool (SOS). Ontwikkelaar van het KlantenMagneet Systeem™, het bewezen stapsgewijze programma om meer ideale goed betalende klanten aan te trekken, meer omzet te manifesteren en meer tijd te hebben om van dit alles te genieten.

Snelstart geheimen ebook

Mijn SNELSTART GEHEIMEN

3 Nieuwe Klanten In 30 Dagen

GRATIS E-book als een buitengewoon
tool om meer geld te verdienen met
ideale goed betalende klanten.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.